מה היה בחממה?

כאן 

חממת פיתוח התוכן כאן יוצרים בירושלים הוקמה על ידי כאן תאגיד השידור הישראלי והמיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים כדי לאתר יוצרים בתחילת דרכם.   המטרה: בניית הדור הבא של יוצרי תוכן ישראלי מקורי איכותי כדי להוביל פרויקטים חדשניים ופורצי דרך במסגרת כאן ובמסגרות נוספות.

מעל 400 פרויקטים הוגשו במסגרת הקול הקורא שיצא באוגוסט 2019.  לאחר הליך מיון קפדני התקבלו 30 פרויקטים  לכאן יוצרים בירושלים. 

המועמדים שהתקבלו לחממת פיתוח התוכן זכו לליווי מקצועי של צוות מנטורים שהורכב מבכירי היוצרים בישראל. המנטורים נפגשו עם היוצרים פעם בשבועיים והמשיכו ללוות את משתתפי החממה לטובת עבודה אישית ופיתוח הפרויקטים שלהם גם מחוץ למפגשים הקבועים.

המשתתפים לקחו חלק בסדנאות מקצועיות והרצאות מעשירות בהשתתפות אנשי תוכן מהשורה הראשונה. הפעילות כללה היכרות מעמיקה עם עולמות הדיגיטל והסושיאל, וכן מפגשים העוסקים בעבודה והתנהלות מול מפיקים, קרנות וגופי שידור.  כמו כן, התקיים סיור בירושלים שכלל היכרות שונה עם העיר - על אתריה, אנשיה וכל המתרחש בה מבחינה יצירתית.

במסגרת החממה, היוצרים אותגרו והתבקשו ליצור תוכן חוצה פלטפורמות.  גישת הדיגיטל תחילה של כאן היתה נדבך עיקרי בעבודת הפיתוח של הפרויקטים בכל המסלולים.

פתיחה + מגמות בארץ ובעולם
מפגש 1
איך מתחילים? יוצאים לדרך
מפגש 2
פסיכולוגיה ביצירה
מפגש 3
ירושלים
מפגש 4
הומור ביצירה
מפגש 5
Digital First
מפגש 6
איך ומה מציגים?
מפגש 7
שיווק באמנות
מפגש 8
עם הפנים לחו"ל
מפגש 9
פיץ' סיום חגיגי
מפגש 10

>

40 יוצרים

30 פרויקטים

10 מפגשים

4 מסלולים

1 לשבועיים

שאלותשובות

 

מונחי

כתיבה ותסריטאות

תמה > Theme

מה אני רוצה לומר. רעיון העל של הסיפור, זיקוק העיקר בכדי לא לגלוש לתפל. התמה היא ה-DNA של התוכן ולכן אמורה להוליך ולאחד רעיונות משנה לכל אורכו של הסיפור.

סיפור > Story

איך אני רוצה להעביר את התמה באופן ייחודי. מה העולם, מי הגיבורים, מהו הסגנון, מה משמעותם של האירועים המתרחשים בעלילה, ואיך הדמויות מגיבות לאירועים.

עלילה > Plot

באיזו טכניקה אני רוצה לבחור כדי לגולל את הסיפור. מה מתרחש ביצירה, רצף האירועים, מה מוביל למה על פי סדר ההתקדמות. צורה ותוכן - איך טכניקת העלילה (צורה) משרתת את התמה והסיפור (תוכן).

מונחי

הגשה ופיתוח

פרמיס > Premise

מה אני רוצה לומר על העלילה ומה המשמעות של האמירה הזו. הסיפור והעלילה יכולים להשתנות כדי להביא את הפרמיס באופן מדויק וייחודי. הפרמיס לא משתנה. הוא האמירה המזוקקת שלכם, הוא הסאב-טקסט של העלילה. מדובר במשפט אחד שנובע מהתמה ומתאר את הנשמה של הסיפור, את ה-DNA הייחודי שלו.

לוג ליין > Log line

משפט אחד עד שלושה משפטים המגוללים את הסיפור. בדרך כלל מדובר בתיאור המהלך הגדול של המערכה הראשונה בלבד, שכולל את: העולם, האירוע המחולל, הגיבורים, הפעולה המרכזית, המכשול, מסגרת הזמן ומה מוטל בסיכון אם לא יעמדו במשימתם. בחירת המילים צריכה להיות מדויקת כדי לאפיין את הז'אנר, את הדמויות וכדי לרמוז על הפוטנציאל.

סינופסיס > Synopsis

תקציר של שלוש מערכות התסריט, משפט לכל מערכה. ובאופן סכמתי:
מערכה ראשונה (אקספוזיציה): "היה היה" 
> נקודת מפנה (אירוע מחולל): "ואז" > מערכה שנייה א' (יציאה לפעולה): "ולכן" > נקודת אמצע (יחסי הכוחות מתהפכים): "אבל אז" > מערכה שנייה ב' (הגיבור מבצע תכנית שנייה): "ולכן" > נקודת מפנה (התכנית לא מצליחה): "אבל אז"
 > מערכה שלישית (התרה): "עד שלבסוף".

kanyo@kan.org.il

סינמטק ירושלים, דרך חברון 11 ירושלים

כאן יוצרים בירושלים: לוגו הרשות לפיתוח ירושלים
לוגו כאן תאגיד השידור הישראלי
כאן יוצרים בירושלים: לוגו המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים